کد خبر 350939
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶

اپل اخیرا با تولید آیفون 6 پلاس با صفحه نمایش بسیار بزرگ به خود جرات رقابت با فبلت‌های موجود در بازار را داده است.

به گزارش مشرق، صفحه نمایش 4.7 اینچی با دقت  750x1334 آیفون 6 در مقابل صفحه نمایش 5.5 اینچی با دقت 1080x1920 آیفون6 پلاس می تواند تنها تفاوت اساسی بین این دو محصول باشد. پردازنده A8 1.4GHz dual-core 64 بیتی از مشخصه هر دوی این گوشی ها بوده و با توجه به این که انتظار می رود آیفون6 با رزولوشن کمتر قدرت اجرایی بیشتر را داشته باشد پس از کار کردن با هر دو گوشی چنین چیزی را نمی توان احساس کرد.

همانطور که آگاه هستید این دو گوشی در آخر هفته آغاز به کار خود با فروش 10 میلیون دستگاه رکورد فروش اپل را جا به جا کردند. با توجه به این که این دو گوشی دهم اکتبر در چین برای پیش فروش شدن عرضه خواهند شد، سال گذشته رکورد فروش اپل به احتساب بازار چین حدود 9 میلیون دستگاه بود. گزارشات از صف های طولانی مقابل فروشگاه های معتبر اپل در شهرهای مختلف پس از عرضه این دو گوشی حاکی بودند. مردی که به امید پس گرفتن زندگی خود 44 ساعت در صف دریافت این گوشی قرار گرفته بود یکی از اتفاقات جالب در مورد این دو گوشی بود.

اپل برنامه عرضه این گوشی به 115 کشور تا پایان سال را دارد. این گوشی در امارات و روسیه و عربستان و دیگر کشورها به عرضه خواهد رسید. یکی از کشورهایی که به زودی این گوشی را به متقاضیان عرضه خواهد کرد کشور چین می باشد که در تاریخ دهم اکتبر پیش فروش این دو دستگاه را آغاز خواهد کرد. عرضه این دو گوشی در بازار پر نوسان گوشی ایران نیز بی تاثیر نبوده است. این روزها اگر سایت های مختلف فروش را نگاه کنید تمام کاربران مدل های قدیمی تر آیفون ها در حال فروش دستگاه های خود برای خرید این مدل جدید می باشند. هم اکنون این دو گوشی در بازار ایران با قیمت ها مختلف دیده می شود و هنوز به یک قیمت کم نوسان نرسیده است. همچون دیگر کشورها این دستگاه های اپل طرفداران خاص خود را در ایران دارند.

با تمام این ها اپل از زمان عرضه این دو گوشی لحظه های سختی را سپری می کند. گزارشات و ویدیوها مختلف در سر تا سر اینترنت حاکی از خم شدن راحت آیفون 6 پلاس می باشند. ویدیوها  و عکس های تبلیغاتی زیادی از سوی سامسونگ در باب به سخره گرفتن فبلت جدید اپل نیز در گوشه و کنار سایت های مختلف دیده می شوند. در یکی از تبلیغات سامسونگ با به تصویر کشیدن محصول جدید سامسونگ گلکسی نوت 4 طراحی آیفون 7 را به اپل نشان می دهد. سامسونگ گلکسی نوت 4 یکی از رقبای قدرتمند آیفون6 پلاس می باشد که کم کم در حال عرضه می باشد.

علاوه بر نقص خم شدن راحت آیفون 6 پلاس که پس از تست های انجام شده در مقایسه با گوشی های دیگر مشخص شد، سیستم عامل جدید اپل نیز دست خوش مشکلات بسیار زیاده بودی است. اولین آپدیت این سیستم عامل پس از عرضه این دو گوشی باعث بوجود آمدن اختلالاتی در تماس گرفتن توسط گوشی های آیفون شد که پس از متوجه شدن اپل، این آپدیت سریعا برداشته شد با این وجود کاربران زیادی این آپدیت جدید را دریافت کرده بودند و مدتی را با این مشکل دست و پنجه نرم کردند.

پس از این ها مشخص شد که در امنیت به کار رفته برای سیستم عامل iOS 8 نیز مشکلاتی وجود دارد، این مشکل زمانی بوجود می آمد که دیگران می توانستند بدون داشتن کلمه عبور و یا اثر انگشت شما وارد گوشی شما شده و از اطلاعاتتان استفاده کنند. برای انجام این کار تنها کافی بود سیستم صوتی Siri اپل در گزینه ها روشن بوده و پس از پرسیدن سوالی از آن قبل از گرفتن جواب دکمه هوم را فشار داده و انگشت خود را بر روی صفحه نمایش به سمت راست بکشید و پس از انجام این کارها شما موفق شده اید که به راحتی وارد گوشی دیگران شوید.

دیگر مشکل اخیر گزارش شده توسط کاربران اپل، وجود مشکل در شبکه اتصال بلوتوث می باشد. بسیاری از کاربران قادر به وصل شدن به سیستم صوتی ماشین خود نبوده و با اختلالات زیادی روبه رو بوده اند. دارندگان ماشین های Mercedes ،Hyundai ،Toyota ،BMW از جمله کاربرانی می باشند که با این مشکل مواجه بوده اند. قابل ذکر است که این مشکل نه تنها در این مورد بلکه در مواقع اتصال به هدست های بیسیم و اسپیکرهای بی سی نیز گزارش شده است. پشتیبانی اپل گفت که از این مشکل آگاهی کامل را داشته و توسعه دهندگان اپل به شدت در حال کردن بر روی آپدیت جدیدی برای سیتسم عامل خود می باشند. علاوه بر این اپل به طور رسمی در مورد خم شدن آیفون 6 پلاس از کاربران خود معذرت خواهی کرد.

با تمام به وجود آمدن این مشکلات اپل باز هم مشتریان وفادار خود را در کنار خود دارد. رکورد فروش 10 میلیونی دستگاه اپل باعث شد که سامسونگ تاریخ عرضه محصول جدید خود، سامسونگ گلکسی نوت 4 را زودتر از زمان برنامه ریزی شده به بازار عرضه کند. همانطور که گفته شد اپل تا پایان سال، دو محصول جدید خود را به 115 کشور عرضه خواهد داد که اپل انتظار فروش بیشتر دستگاه های خود را خواهد داشت. هر چند که این مشکل بوجود آمده ممکن است بسیاری از خریداران را از خرید این دو گوشی منصرف کند. در آخر باید گفت که محصولات اپل همیشه یکی از محصولات داغ بوده است و بسیاری از سازندگان خود را تنها برای رقابت کردن با محصولات اپل آماده می سازند. با تولید گوشی جدید اپل، آیفون 6 پلاس، بسیاری از کاربرانی که آیفون را به خاطر صفحه نمایش کوچکش دوست نداشتند ممکن است به جمع کاربران اپل بپیوندند. در زیر لیستی از گوشی های موبایل موجود در بازار ایران را مشاهده می کنید.

وضعیت فروش iPhone 6 در ایران +جدول قیمت

وضعیت فروش iPhone 6 در ایران +جدول قیمتوضعیت فروش iPhone 6 در ایران +جدول قیمت
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • manamhamintor ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    jofteshoon ashghal hastand bavar konin pool door rikhtane yani nemishe hich kaare mofidtari ba 3 million toman pol anjaam dad?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس